Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Ond cirkel

Av Pippi - 14 november 2010 12:41

Vad är det för fel på mig, kan jag inte bara vara glad och positiv. Det är som det kommer såna där upp dagar där man tror man kan kan klara allt, det är väl inte så svårt och sen kommer såna här dagar. Såna här dagar man bara vill gräva ner sig. Gömma sig under täcket hela dan och slippa möta världen.


Jag vet inte varför det blir så här. Jag vill ju vara glad för min barns skull, för min mans skull men ibland är det som hjärnan bara säger stop, det är nog nu, det är dags att känna efter lite. Och då händer det, jag bara vill skrika, slå på saker, lägga mig på marken och gråta och hoppas den här stenen i magen ska försvinna..


För jag är inte mer än människa, jag klarar inte av allt, jag klarar inte av allt det här som händer, som har hänt. Och idag är det fars dag och det enda jag kan tänka är att kommer han ens finnas här till nästa gång, till nästa fars dag.. Hans biopsi kunde inte ge oss mycket svar, bara att det inte är något de kan göra, att de vill avvakta medan han tynar bort framför oss.. Jag vet att han fortfarande är här, njut av den här tiden han är här, men inte ens det kan jag.. Inte när det är en del av mig som vill att det ska vara över, slippa ta hand om honom.. Det är den delen som jag vill ge ett kok stryk för så tänker man inte, så ska man inte tänka, det är förbjudet. Han ska ju leva förevigt, det är det man vill åtminstone.


Så grattis på fars dag pappa, vad än min tankar leder mig så är en sak säker, jag älskar dig och min födelsedag är snart här och det enda jag önskar mig är ett mirakel, att din tumör ska försvinna...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pippi - 18 juli 2014 10:06

Cancer, det första som kommer i tankarna när någon smärta dyker upp i kroppen som man inte känner igen. Orden maler genom huvudet, upprepar sig om och om igen för att kunna gräva en grop av ängslan och ångest hos mig. "Sluta nu, det är bara lite magk...

Av Pippi - 5 oktober 2010 20:54

Vad ska man skriva då, jag har inte vart här på ett tag. Tror jag la ner skrivandet ett tag men nu kommer en sån där period som man bara känner för att bli en struts och stoppa ner huvudet i sanden och hoppas allt har löst sig när man tittar upp igen...

Av Pippi - 26 juni 2010 19:23

Jag vet, det här är inte min skrivblogg men jag känner att jag vill skriva om något jag känner till, det här känner jag till, det här är något verkligt..   En familj kan bestå av många personer, en nära vän, farmor-farfar, mormor-morfar, syskon o...

Av Pippi - 4 juni 2010 22:03

Igår fick mitt inlägg och låta som att han var på dödsbädden. För mig kändes det kanske lite så, och det var inte meningen att skrämma upp någon, även om det var jag som skrämdes upp mest. Idag var jag och hälsade på honom och han såg bättre ut, åt m...

Av Pippi - 3 juni 2010 22:34

Det här är till dig älskade pappa, förlåt att jag har undvikit, förlåt att jag trodde allt var bra. Tänk vad fel jag hade, jag hatar att vara den person som börjar bry sig när du är sjuk för det vill jag inte vara, jag vill inte vara den personen. Me...

Presentation


Möjligheterna är oändliga

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards