Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Delad..

Av Pippi - 24 april 2010 12:47

Känns som jag är delad i två, känns jag måste välja men hur jag än gör så blir det inte rätt. Om jag säger nej så känns det som jag tar något, något han verkligen vill. Och vill inte att han ska sitta och grunna hur det kunde ha blivit bara för jag säger nej. Om jag säger ja, så kommer det inte vara bra, inte alls, för så som det är nu är det knappt jag står ut. Om jag säger ja, kan det innebära slutet för oss..


Så därför känner jag mig delad, för vad han och jag vill är helt olika saker. Han tänker på framtiden och jag tänker på nu. Brukar oftast vara tvärtom. Så kanske bryr jag mig inte om hur det blir med det andra eller vad som händer som jag gjorde när han sa det. Kanske jag bryr mig om oss, hur det blir med oss. Och jag är rädd, rädd att jag inte kommer orka, att jag inte kommer stå ut att bli ensam. Fast det är jag egentligen redan.


Soffan känns väldigt tom utan dig, filmerna är inte roliga när du inte är här. Jag tänkte på ditt skratt idag, ditt skratt är roligt och jag saknar det. För vi hinner inte umgås, vi har inte tid, vi får boka tid för att kunna prata men jämt är barnen här. När får vi oss? En kompis sa att det hade inte varit lika svårt om vi inte haft barn. Men då hade vi nog inte varit tillsammans heller, för det är ju dom som gör oss hela, som får oss att kämpa hela tiden. Som får mig att stanna kvar hos dig..


För det här är inget liv jag vill leva, man vill skapa minnen, man vill skapa gemenskap. Vill kunna säga att det här brukade vi göra, det här tyckte vi var roligt. Men vad ska jag säga, att du var borta stor del i början på vårat äktenskap, att vi älskade varandra men det var inte nog. Att vi eller rättare sagt jag (du kommer nog kämpa in till det sista) orkade inte leva ensam längre. För det är så jag ser det när du sa det. Det är så jag målade upp bilden när du sa det.


Så vad ska jag säga, vad vill du höra, vad låter bäst? Jag vill det här för dig så mycket för jag kan se hur det riktigt lyser i ögonen när du pratar om det, hur du verkligen vill detta. Jag kan ju inte ta det ifrån dig, det vill jag inte. Som jag sa, hur skulle det vara om det var tvärtom, du hade inte haft hjärta att ta bort något från mig, säger jag utan att tveka. För det är sån du är, jag går före dig. Det är därför du vill ha mitt godkännande, min tillåtelse om man kan uttrycka det så. Men jag är rädd att när det är väl är gjort, alla planer har skett att jag inte ska stå ut, att jag inte ska orka.


För mycket har hänt för mig också, mycket sker för mig med. För när jag kommer hem så finns det ingen där att prata med om sin dag, ingen att laga middag med, ingen att sitta i soffan och mysa med, ingen att somna bredvid och ingen att äta frukost förutom barnen. Jag vet inte om de märker spänningen mellan oss, om de märker de skiftande humöret när du kommer in i rummet. Allt som har hänt, de påverkar mig fortfarande mer än vad du tror. Jag gör det jag alltid gör, tar bort dom som står nära, det är lättare att säga hejdå då. Då är det lättare att gå sin väg utan att kolla bakåt. Men jag vill ha närhet, jag vill ha dig, men jag vågar inte. Vågar inte känna något, för när du går, gör det inte lika ont, när du lämnar mig, kommer det inte göra lika ont.


Du vill ha ett svar, ja eller nej. Alla som säger ja är inte här, de lever inte här, de är inte de som kommer leva ensamma, det är jag..


JA är mitt svar för allt vad det innebär, det här är något du vill. Även om det är något jag inte vill, jag stöttar dig i det här. Men du får också vara beredd på att missa saker, att inte vara här för mig eller barnen. Du får vara beredd att komma hem till en främling..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pippi - 18 juli 2014 10:06

Cancer, det första som kommer i tankarna när någon smärta dyker upp i kroppen som man inte känner igen. Orden maler genom huvudet, upprepar sig om och om igen för att kunna gräva en grop av ängslan och ångest hos mig. "Sluta nu, det är bara lite magk...

Av Pippi - 14 november 2010 12:41

Vad är det för fel på mig, kan jag inte bara vara glad och positiv. Det är som det kommer såna där upp dagar där man tror man kan kan klara allt, det är väl inte så svårt och sen kommer såna här dagar. Såna här dagar man bara vill gräva ner sig. Gömm...

Av Pippi - 5 oktober 2010 20:54

Vad ska man skriva då, jag har inte vart här på ett tag. Tror jag la ner skrivandet ett tag men nu kommer en sån där period som man bara känner för att bli en struts och stoppa ner huvudet i sanden och hoppas allt har löst sig när man tittar upp igen...

Av Pippi - 26 juni 2010 19:23

Jag vet, det här är inte min skrivblogg men jag känner att jag vill skriva om något jag känner till, det här känner jag till, det här är något verkligt..   En familj kan bestå av många personer, en nära vän, farmor-farfar, mormor-morfar, syskon o...

Av Pippi - 4 juni 2010 22:03

Igår fick mitt inlägg och låta som att han var på dödsbädden. För mig kändes det kanske lite så, och det var inte meningen att skrämma upp någon, även om det var jag som skrämdes upp mest. Idag var jag och hälsade på honom och han såg bättre ut, åt m...

Presentation


Möjligheterna är oändliga

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards