Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Blodsband..

Av Pippi - 3 maj 2010 21:39

När man föds, föds som syskon skapas blodsband. Du kommer alltid vara bunden till den här personen, inte som du är bundet till ditt barn, inte som du är bunden till en föräldrar. Men ni växte, lovade varandra att alltid vara kompisar. Men löften kan ibland vara svåra att hålla.


Samma som familj har olika betydelser för olika personer. När någon frågar hur det är med min familj så svarar man ju den som är närmast, man och barn. Syskon är ju också familj, pappa är också familj. Men ändå är ju delat i de som står en närmast.


Så det gör faktiskt lite ont när man inte får kontakt med ett av dom, som att det inte spelar någon roll längre. Nu är alla borta, bara deras saker kvar. Men vi påminner kanske henne, påminner henne om allt som har försvunnit för henne. Kanske det är då hon väljer att ta bort, minska, slippa se oss i ansiktet och kännas vid hennes "andra familj". För det är väl vad vi är nu, den som tjatar, den som vill saker.


Spelar kanske ingen roll längre, men jag saknar henne ändå, saknar min syster. Det är mycket för oss alla, men jag kan inte ta bort någon, kan inte välja sina syskon. De här är dom jag fått och jag skulle inte vilja byta bort någon av dom.


Förlåt, vi påminner, jag vet. Men se oss inte som dåligt, se oss inte som andra val. Se oss som det vi är, dina syskon för det av något borde ju betyda något..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pippi - 18 juli 2014 10:06

Cancer, det första som kommer i tankarna när någon smärta dyker upp i kroppen som man inte känner igen. Orden maler genom huvudet, upprepar sig om och om igen för att kunna gräva en grop av ängslan och ångest hos mig. "Sluta nu, det är bara lite magk...

Av Pippi - 14 november 2010 12:41

Vad är det för fel på mig, kan jag inte bara vara glad och positiv. Det är som det kommer såna där upp dagar där man tror man kan kan klara allt, det är väl inte så svårt och sen kommer såna här dagar. Såna här dagar man bara vill gräva ner sig. Gömm...

Av Pippi - 5 oktober 2010 20:54

Vad ska man skriva då, jag har inte vart här på ett tag. Tror jag la ner skrivandet ett tag men nu kommer en sån där period som man bara känner för att bli en struts och stoppa ner huvudet i sanden och hoppas allt har löst sig när man tittar upp igen...

Av Pippi - 26 juni 2010 19:23

Jag vet, det här är inte min skrivblogg men jag känner att jag vill skriva om något jag känner till, det här känner jag till, det här är något verkligt..   En familj kan bestå av många personer, en nära vän, farmor-farfar, mormor-morfar, syskon o...

Av Pippi - 4 juni 2010 22:03

Igår fick mitt inlägg och låta som att han var på dödsbädden. För mig kändes det kanske lite så, och det var inte meningen att skrämma upp någon, även om det var jag som skrämdes upp mest. Idag var jag och hälsade på honom och han såg bättre ut, åt m...

Presentation


Möjligheterna är oändliga

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards