Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Nytänkande

Av Pippi - 18 maj 2010 22:14

Jag tror det är nog nu, jag tror det är nog med ältande nu. Inte för att det inte är tillåtet, inte för att det inte är mer än rätt. Jag är helt enkelt trött på det, trött på att älta saker om och om igen till ingen nytta. Jag vill ju mer än det här, jag vill så mycket mer. Och mest av allt vill jag kämpa för det och inte ha mina barn att leva ut mina drömmar. För det kommer inte vara deras, deras kommer vara annorlunda, något annat, något de brinner för. Det är det jag hoppas iallafall. Att de ska ha drömmar, stora som små. Spelar ingen roll, bara de ser framåt och veta att de kan klara vad som helst och att jag står bakom dom. Är inte det vad alla vill för sina barn..


Så jag håller på att leta upp skrivarkurser, det är en passion, att skriva, att uttrycka mig själv i ord. Att ge ut en bok en dag, är min stora dröm. Jag har inte ens försökt, har varit för rädd för nekande. Att någon ska tycka det är dåligt. Men jag tror att det blir mycket nekande, man kan få mycket nej, men en dag kanske ett ja, ett ja som kommer få min värld att rulla ett extra varv av glädje.


Så dom som säger att man inte kan få som man vill, men jag har läst historier, otroliga historier. Läkare som säger att någon aldrig kommer gå, kommer vakna, tala osv och de gjorde det, vanliga människor som aldrig var utåtriktade eller med populär och ändå man ser på tv varenda dag. Eller hemmafrun som skrev boken som förändrande världen, eller synen på vampyrer ialla fall ;)


Jag kanske inte kan skriva en sån bok, inte ens nära den. Men jag kan försöka. Jag kan alltid försöka..

 
 
Ingen bild

Lilla My

19 maj 2010 19:37

You go girl! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pippi - 18 juli 2014 10:06

Cancer, det första som kommer i tankarna när någon smärta dyker upp i kroppen som man inte känner igen. Orden maler genom huvudet, upprepar sig om och om igen för att kunna gräva en grop av ängslan och ångest hos mig. "Sluta nu, det är bara lite magk...

Av Pippi - 14 november 2010 12:41

Vad är det för fel på mig, kan jag inte bara vara glad och positiv. Det är som det kommer såna där upp dagar där man tror man kan kan klara allt, det är väl inte så svårt och sen kommer såna här dagar. Såna här dagar man bara vill gräva ner sig. Gömm...

Av Pippi - 5 oktober 2010 20:54

Vad ska man skriva då, jag har inte vart här på ett tag. Tror jag la ner skrivandet ett tag men nu kommer en sån där period som man bara känner för att bli en struts och stoppa ner huvudet i sanden och hoppas allt har löst sig när man tittar upp igen...

Av Pippi - 26 juni 2010 19:23

Jag vet, det här är inte min skrivblogg men jag känner att jag vill skriva om något jag känner till, det här känner jag till, det här är något verkligt..   En familj kan bestå av många personer, en nära vän, farmor-farfar, mormor-morfar, syskon o...

Av Pippi - 4 juni 2010 22:03

Igår fick mitt inlägg och låta som att han var på dödsbädden. För mig kändes det kanske lite så, och det var inte meningen att skrämma upp någon, även om det var jag som skrämdes upp mest. Idag var jag och hälsade på honom och han såg bättre ut, åt m...

Presentation


Möjligheterna är oändliga

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards