Alla inlägg under augusti 2009

Av Pippi - 29 augusti 2009 19:43

Idag gott folk har spenderat en dag på Ikea, kändes som vi aldrig skulle komma därifrån. Mycket folk också men det får man väl räkna med på en lördag efter löning.


Hittade mycket fina grejer till minstingens rum, dags för henne att flytta ut från mitt o sambons sovrum och få sig ett eget rum. Tiden går så fort.


Nu är det beställt pizza och sen blir att röja minstingens rum så vi kan få in alla grejer från Ikea där inne. Ha de gött!


XoXo/ Pippi

Av Pippi - 26 augusti 2009 07:51

Är trött, egentligen går väl alla upp tidigt nu för tiden med jobb och skola. Hoppas bara de slipper bli väckta mitt i natten av minstingen som vill ha mat. Hatar att bli väckt när man sover som bäst, men men så är det och skulle inte ha det på något annat sätt :)


Nu sitter jag i soffan med min äldsta, den lilla är på golvet med massa leksaker och mannen sover. Vill oxå sova..


Hittade lite böcker med roliga barncitat från boken: Gud som haver barnen kär, har du någon ull.

 Här kommer ett från Hampus 8 år :)


"När min mamma blir arg på mig säger hon att det står "Slav" i pannan på mig och därför måste jag lyda. Då går jag in på mitt rum och spelar Gameboy. Mamma tycker inte jag är en bra slav"

Av Pippi - 24 augusti 2009 19:36

Nu går ett avsnitt av Vänner på tv, känns som något man aldrig kan tröttna på. Har nästan alla dvdboxar hemma. Min favorit är nog Phoebe. Frågan är vilken är eran?.. ;)

Av Pippi - 24 augusti 2009 12:14

Ketchup som pruttar är den barnvisan som är på mitt huvuvd just nu, min 3-årings favoritlåt. Som småbarnsförälder så är det svårt att göra något ickebarnsligt för sig själv. Tex, dega deg, pärla, lyssna på barnvisor, bygga med duplo och ha konversationer med en 3-åring som nyss har lärt sig alla ord som finns men försöker säga dom i samma mening i en timma kan vara lite, ja, jobbigt.. Men samtidigt väldigt underbart, men jag säger då det, man får höra rätt skumma kommentarer ;)


För tre års sen, om någon hade sagt till mig att jag skulle ha två barn och gifta mig så skulle jag nog skrattat åt dom, det skulle ni nog oxå om ni kände mig då. Varken barnkär eller bröllopsmatrial. Älskar mina barn men bröllopet är lite fortfarande att ta in, är inte riktigt en bröllopstyp, ta mig inte fel, varför då gifta sig då tänker man. Men det är just det, det är äktenskapet jag längtar efter. Att få vara gift med min underbara sambo, inte planeringen, inbjudningarna och bröllopsklänningar uuuhhh ryser bara jag tänker på det, gräddbakelseklänningar bläää.. Så om det hade vart för mig så hade jag gift mig imon med bara två vittnen och en lugn middag, men min släkt och hans ser fram emot det här så det blir nog det som är planerat.


Är inne på engelsk litteratur just nu, när man har en sambo som jobbar kvällar ofta så blir det kvällar med läsning, massa läsning. Har precis slukat alla twilightsaga böcker på svenska, har läst ut alla på engelska nu, är på breaking dawn just nu, ja jag är sånt skadat twilightfan som bara älskar stephanie meyers böcker, älskar älskar.. Läste ut alla böcker på svenska på en vecka, helt sjukt.. Men de är oxå helt sjukt bra :) Är ett litet Edwardfan, het het het.. :)

Beställde en annan bok förra veckan som jag hoppas komma snart, den heter "my sisters keeper" verkar såå sorglig och bra, handlar om Anna som har en syster som har leukemi, Anna är genetisk född för att matcha sin syster för eventuell benmärg eller organ. Men en dag får hon nog och stämmer sina föräldrar för sin rätt till sin egen kropp, även om hon vet att hennes syster kanske kan dö på kuppen.. Finns trailer på youtube, seeee..


Det var allt för mig, ska gå och ta upp minstingen och byta bajsblöjan som stinker ;)


XoXo/ Pippi



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Möjligheterna är oändliga

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards