Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Ketchup som pruttar

Av Pippi - 24 augusti 2009 12:14

Ketchup som pruttar är den barnvisan som är på mitt huvuvd just nu, min 3-årings favoritlåt. Som småbarnsförälder så är det svårt att göra något ickebarnsligt för sig själv. Tex, dega deg, pärla, lyssna på barnvisor, bygga med duplo och ha konversationer med en 3-åring som nyss har lärt sig alla ord som finns men försöker säga dom i samma mening i en timma kan vara lite, ja, jobbigt.. Men samtidigt väldigt underbart, men jag säger då det, man får höra rätt skumma kommentarer ;)


För tre års sen, om någon hade sagt till mig att jag skulle ha två barn och gifta mig så skulle jag nog skrattat åt dom, det skulle ni nog oxå om ni kände mig då. Varken barnkär eller bröllopsmatrial. Älskar mina barn men bröllopet är lite fortfarande att ta in, är inte riktigt en bröllopstyp, ta mig inte fel, varför då gifta sig då tänker man. Men det är just det, det är äktenskapet jag längtar efter. Att få vara gift med min underbara sambo, inte planeringen, inbjudningarna och bröllopsklänningar uuuhhh ryser bara jag tänker på det, gräddbakelseklänningar bläää.. Så om det hade vart för mig så hade jag gift mig imon med bara två vittnen och en lugn middag, men min släkt och hans ser fram emot det här så det blir nog det som är planerat.


Är inne på engelsk litteratur just nu, när man har en sambo som jobbar kvällar ofta så blir det kvällar med läsning, massa läsning. Har precis slukat alla twilightsaga böcker på svenska, har läst ut alla på engelska nu, är på breaking dawn just nu, ja jag är sånt skadat twilightfan som bara älskar stephanie meyers böcker, älskar älskar.. Läste ut alla böcker på svenska på en vecka, helt sjukt.. Men de är oxå helt sjukt bra :) Är ett litet Edwardfan, het het het.. :)

Beställde en annan bok förra veckan som jag hoppas komma snart, den heter "my sisters keeper" verkar såå sorglig och bra, handlar om Anna som har en syster som har leukemi, Anna är genetisk född för att matcha sin syster för eventuell benmärg eller organ. Men en dag får hon nog och stämmer sina föräldrar för sin rätt till sin egen kropp, även om hon vet att hennes syster kanske kan dö på kuppen.. Finns trailer på youtube, seeee..


Det var allt för mig, ska gå och ta upp minstingen och byta bajsblöjan som stinker ;)


XoXo/ Pippi



 
 
Ingen bild

Tjorven

24 augusti 2009 13:18

Väldigt bra skrivit:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pippi - 18 juli 2014 10:06

Cancer, det första som kommer i tankarna när någon smärta dyker upp i kroppen som man inte känner igen. Orden maler genom huvudet, upprepar sig om och om igen för att kunna gräva en grop av ängslan och ångest hos mig. "Sluta nu, det är bara lite magk...

Av Pippi - 14 november 2010 12:41

Vad är det för fel på mig, kan jag inte bara vara glad och positiv. Det är som det kommer såna där upp dagar där man tror man kan kan klara allt, det är väl inte så svårt och sen kommer såna här dagar. Såna här dagar man bara vill gräva ner sig. Gömm...

Av Pippi - 5 oktober 2010 20:54

Vad ska man skriva då, jag har inte vart här på ett tag. Tror jag la ner skrivandet ett tag men nu kommer en sån där period som man bara känner för att bli en struts och stoppa ner huvudet i sanden och hoppas allt har löst sig när man tittar upp igen...

Av Pippi - 26 juni 2010 19:23

Jag vet, det här är inte min skrivblogg men jag känner att jag vill skriva om något jag känner till, det här känner jag till, det här är något verkligt..   En familj kan bestå av många personer, en nära vän, farmor-farfar, mormor-morfar, syskon o...

Av Pippi - 4 juni 2010 22:03

Igår fick mitt inlägg och låta som att han var på dödsbädden. För mig kändes det kanske lite så, och det var inte meningen att skrämma upp någon, även om det var jag som skrämdes upp mest. Idag var jag och hälsade på honom och han såg bättre ut, åt m...

Presentation


Möjligheterna är oändliga

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards