Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Pippi - 18 maj 2010 22:14

Jag tror det är nog nu, jag tror det är nog med ältande nu. Inte för att det inte är tillåtet, inte för att det inte är mer än rätt. Jag är helt enkelt trött på det, trött på att älta saker om och om igen till ingen nytta. Jag vill ju mer än det här, jag vill så mycket mer. Och mest av allt vill jag kämpa för det och inte ha mina barn att leva ut mina drömmar. För det kommer inte vara deras, deras kommer vara annorlunda, något annat, något de brinner för. Det är det jag hoppas iallafall. Att de ska ha drömmar, stora som små. Spelar ingen roll, bara de ser framåt och veta att de kan klara vad som helst och att jag står bakom dom. Är inte det vad alla vill för sina barn..


Så jag håller på att leta upp skrivarkurser, det är en passion, att skriva, att uttrycka mig själv i ord. Att ge ut en bok en dag, är min stora dröm. Jag har inte ens försökt, har varit för rädd för nekande. Att någon ska tycka det är dåligt. Men jag tror att det blir mycket nekande, man kan få mycket nej, men en dag kanske ett ja, ett ja som kommer få min värld att rulla ett extra varv av glädje.


Så dom som säger att man inte kan få som man vill, men jag har läst historier, otroliga historier. Läkare som säger att någon aldrig kommer gå, kommer vakna, tala osv och de gjorde det, vanliga människor som aldrig var utåtriktade eller med populär och ändå man ser på tv varenda dag. Eller hemmafrun som skrev boken som förändrande världen, eller synen på vampyrer ialla fall ;)


Jag kanske inte kan skriva en sån bok, inte ens nära den. Men jag kan försöka. Jag kan alltid försöka..

Presentation


Möjligheterna är oändliga

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards