Alla inlägg den 6 april 2010

Av Pippi - 6 april 2010 19:34

Blir så trött, blir så trött att ta upp tidningen och läsa att ännu en tjej blivit våldtagen. Fan jävla grismänniskor till män som tror de kan göra vad som helst, blir så arg!!"¤%&¤/()((?=)`?`   En 20-årig tjej som gick av spårvagnen och blir våldtagen, javisst varför inte, varför ska en tjej kunna gå ensam, kunna göra något på egen hand. Ska varje tjej behöva ha med sig en egen personlig livvakt, eller en vän varje gång man ska göra någonting. Avskyvärda jobbiga irriterande värld, är det här jag vill att mina barn ska växa upp i, att man ska vara glad att man ifall man klarar sig utan att bli antastad, sexuellt ofredad eller våldtagen, ska man ha vunnit något slags pris då. Vad ska jag säga till mina döttrar, gå inte själva på kvällen, ha alltid en blick bakom axeln och håll nycklarna hårt i handen om det nu hjälper.


För det är ju så det känns, man blir tagen av sitt liv, för de är inte dom där jävla våldtäcksmännen som blir ärrade för livet, de är inte de som ska våga sig utanför dörren igen, de är inte de som ska gå och titta över axeln så de inte är förföljda, de är inte de som blir ärrade för livet att aldrig mer lita på någon igen. Ja har kanske inte blivit våldtagen mitt ute i gatan men jag vet hur det känns att säga nej och ingen hör en, jag vet hur det är att inte lita på någon, jag vet hur det är att inte våga gå ensam, jag vet hur det känns att bli kränkt och förlora självförtroendet, jag vet för det är för det försvann aldrig, det är fortfarande kvar.


Nä blir så jävla arg, för de känns som att det är något så vanligt, och sen ska det handla om vad man hade på sig, vad man sa, hur full man var. Sen vem det var och om man gjorde motstånd. Sen när man sagt allt det där så är det inte säkert att de får högt straff ändå, de kanske inte ens får ett år..


Det här är ju inte så jag vill att de ska se på världen, de ska vara starka, självständiga och kunna ta hand om sig själva. Slippa ha min oro, min ångest. För dessa idiotiska jävla svinen som tror de kan bara hålla på hur som helst, att vi är någon slags jävla egendom som de kan bara ta när de känner för det. Ska bara säga en sak, vi är människor, vi är kanske kvinnor men fan har vi rätt att säga nej, vi har rätt att stå på oss och vi har rätt att slippa bli rörda när vi inte vill det! Jag vet massa hemskt händer i världen men det här är vad jag var irriterade på idag. Mansgrisar som borde bli kasterade för att ens tänka tanken på att röra någon.. Nä blir så arg och mest för att jag hade velat kunna göra motstånd när det väl hände mig, men då gjorde jag det "vanliga" eller det som brukar hända när det är någon man håller nära eller kanske t.o.m älskar gör det, man skyller på sig själv... 


Presentation


Möjligheterna är oändliga

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards